Call-in-reglen er anvendt for første gang (to gange!)
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har for første gang aktiveret call-in-reglen og kræver anmeldelse af to fusioner under tærskelværdierne. Sagerne fra taxi- og sundhedsmarkedet signalerer skærpet kontrol og standstill-risiko i koncentrerede og platformsdrevne markeder.

Call-in under tærsklerne er aktiveret

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har for første gang brugt sin call-in-adgang til at kræve anmeldelse af fusioner, der ligger under de almindelige omsætningstærskler. Værktøjet kan anvendes, når de deltagende parter samlet har væsentlig omsætning i Danmark, og når der er risiko for en betydelig hæmning af den effektive konkurrence, navnlig ved skabelse eller styrkelse af en dominerende stilling.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Relaterede artikler
Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.