EU-Kommissionen fastslår, at medlemsstater kan indføre aldersgrænser for sociale medier, og at platforme skal håndhæve dem efter DSA art. 28. En fælles EU-løsning til alderstjek er på vej, Danmark går forrest. Hvad betyder det for compliance, markedsføring og dokumentation?
Med ét slag fjerner EU-Kommissionen usikkerheden: Medlemsstater må fastsætte aldersgrænser for sociale medier, og platforme skal håndhæve dem efter DSA art. 28(1). Det ændrer forudsætningerne for alt fra produktdesign til markedsføring mod unge – og gør mangelfuld alderskontrol til et complianceproblem, ikke blot et UI-spørgsmål.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere