Advokatsamfundet skærper praksis for 2025-indberetninger: Interessentskaber skal fremover indsende én klientkontoerklæring på fællesskabet, mens hver advokat fortsat afgiver en personlig erklæring. Information udsendes pr. e-mail i 2026, så opdatér kontaktmail for firma, holdingselskab og komplementarselskab.
Indberetning for 2025: fælles erklæring i interessentskaber
Advokatsamfundet udsender i januar 2026 retningslinjer for indberetning af klientkontoerklæring og tilsynserklæring for 2025. Indberetning sker fortsat via den digitale løsning, og medlemmer bør sikre, at personlige og virksomhedsoplysninger er opdaterede.
Nyt er, at advokatinteressentskaber skal indsende én klientkontoerklæring for fællesskabet, mens hver advokat fortsat indsender en personlig klientkontoerklæring. Da fysisk post ophører, overgår kommunikationen til e-mail; sørg for registreret kontaktmail for advokatfirma, holdingselskab og komplementarselskab. Læs mere om oplysningspligter hos Advokatsamfundet.
Søgeord
Retsplejeloven,
Dokumentationskrav,
Tilsyn,
Forvaltningsret,
Governance,
Oplysningspligt,
Selskabsret,
Offentlig regulering,
Interessentskab,
Holdingselskab,
Myndighedskontakt,
CVR-nummer,
Digital kommunikation,
Registreringspligt,
Indberetningspligt,
Compliance,
Sanktionsrisiko,
Advokatetiske regler,
God advokatskik,
Advokatsamfundet,
Advokatvirksomhed,
Digital indberetning,
Klientkonto,
Kontaktoplysninger,
Klientmidler,
Advokatselskab,
Klientkontoerklæring,
Tilsynserklæring,
Indberetningsløsning,
Virksomheders interne kontroller,
Tilsynsordning,
Advokatinteressentskab,
Personlig klientkontoerklæring,
Komplementarselskab,
Kontaktmail
Ledige stillinger