Højesteret idømmer et forsikringsselskab 16,9 mio. kr. for vildledende reklame om prisstabilitet. Dommen skærper kravet om, at prisudsagn skal afspejle vilkår, og at udeladte oplysninger om præmieforhøjelser og selvrisiko kan udløse markante bøder – også efter de tidligere strafregler.
Højesteret skærper linjen mod vildledende prisudsagn
Højesteret har kendt et forsikringsselskab skyldig i overtrædelse af markedsføringslovens § 5, stk. 1, og § 6, stk. 1, jf. § 8, stk. 1, for et reklameudsagn om, at en skade ikke ville medføre prisstigning. Udsagnet blev anset for egnet til at vildlede gennemsnitsforbrugeren, fordi selskabets vilkår gav mulighed for at forhøje præmien, udskyde planlagte præmienedsættelser og øge selvrisikoen efter en skade.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger