Ny aftale skal styrke indsatsen mod spilvirksomheders markedsføring

Ny aftale skal styrke indsatsen mod spilvirksomheders markedsføring

Forbrugerombudsmanden, Spillemyndigheden og Spilreklamenævnet styrker håndhævelsen af spilreklamer. Aftalen skal sikre koordineret sagsbehandling, klare klageveje og færre dobbeltindsatser. Kompetencefordelingen præciseres mellem markedsføringsloven og spilleloven § 36. Sager deles løbende for ensartet praksis og bedre forbrugerbeskyttelse.

Koordineret håndhævelse

Forbrugerombudsmanden, Spillemyndigheden og Spilreklamenævnet har indgået en aftale, der samler indsatsen mod ulovlig markedsføring af spil. Parterne vil dele relevante sager, afholde årlige møder og undgå dobbeltarbejde for at sikre hurtigere og mere ensartet håndhævelse.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.

Relaterede artikler

Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.