Forbrugerne lader algoritmen vælge hotelopholdet

Forbrugerne lader algoritmen vælge hotelopholdet

Rangeringen på bookingplatforme påvirker hotelvalget mere end prisen, viser Konkurrencerådets analyse. Betalte placeringer kan forvride konkurrencen og forvirre forbrugerne. Få overblik over de juridiske implikationer og konkrete råd til søgning, kontrakter og betaling.

Algoritmisk rangering påvirker valget

Konkurrencerådets analyse af bookingplatforme viser, at placeringen i søgeresultater vejer tungere end prisen, når forbrugere vælger hotel. Hoteller investerer derfor i betalt placering frem for prisnedsættelser, hvilket kan svække konkurrencen på pris og kvalitet.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.

Relaterede artikler

Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.