Markedsføringsloven ændres for at bekæmpe greenwashing

Markedsføringsloven ændres for at bekæmpe greenwashing

Markedsføringsloven skærper kravene til grønne udsagn: Ucertificerede bæredygtighedsmærker og generiske påstande uden solid dokumentation forbydes, og fremtidsmål kræver realistiske planer med uafhængig opfølgning. Forbrugerombudsmanden håndhæver allerede linjen.

Ændringerne til markedsføringsloven træder i kraft 27. september 2026, men Forbrugerombudsmandens praksis ligger allerede på linje med de kommende regler. Virksomheder bør derfor indrette deres miljømarkedsføring nu for at undgå greenwashing-risici.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.

Relaterede artikler

Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.