CEO-fraud topper i ferieperioden. I dansk ret bærer kunden som udgangspunkt betalingsrisikoen, mens banken sjældent hæfter. Leverandøren kan dog blive ansvarlig ved fejl eller svigt. Få overblik over dækning under cyber- og kriminalitetsforsikringer samt effektive forebyggende tiltag.
Sommerperioden er klassisk højsæson for CEO‑fraud, hvor svindlere manipulerer e‑mails og fakturaer for at flytte betalinger væk fra den rette modtager. Den praktiske hovedregel er klar: Betalingen frigør ikke kunden, hvis pengene ikke modtages af leverandøren, og banken hæfter som udgangspunkt ikke, når den gennemfører en korrekt instrueret overførsel.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere
Relaterede jobs