Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen mødes med de store dagligvarekæder
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen mødes med de største dagligvarekæder for at indhente data om prisdannelse, tilbudskampagner og brugen af algoritmer. Indgrebet sker med hjemmel i konkurrenceloven og skal styrke konkurrencen; der er ikke rejst mistanke om lovbrud.

Markedstilsyn med dagligvarekæder

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen indkalder de største dagligvarekæder og udvalgte aktører til møder for at belyse prisdannelsen på dagligvarer. Indhentningen sker med hjemmel i konkurrenceloven, som pålægger virksomheder at udlevere relevante oplysninger. Fokus er på prissætning, strukturering af tilbud samt branchens brug af business intelligence og algoritmisk prissætning, herunder hvilke datakilder der anvendes og betydningen af parternes forhandlingsstyrke.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Relaterede artikler
Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.