Markedsføringsloven ændres for at bekæmpe greenwashing

Markedsføringsloven ændres for at bekæmpe greenwashing

Markedsføringsloven strammes for at modvirke greenwashing. Private bæredygtighedsmærker uden certificering forbydes, og generiske udsagn som “grøn” kræver dokumenterede, fremragende miljøpræstationer. Forbrugerombudsmanden håndhæver allerede linjen, så virksomheder bør tilpasse sig nu.

Markedsføringsloven ændres for at dæmme op for greenwashing. Ændringerne forventes at træde i kraft den 27. september 2026, men Forbrugerombudsmanden håndhæver allerede linjen, så virksomheder bør indrette sig nu.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.

Relaterede artikler

Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.