Et eventbureau accepterer en bøde på 50.000 kr. for fem Instagram-opslag med alkohol rettet mod unge ”16+”. Forbrugerombudsmanden finder, at indholdet var målrettet personer under 18 år i strid med markedsføringslovens § 11, stk. 2. Sagen skærper kravene til SoMe-compliance.
Ulovlige alkoholreklamer på sociale medier
Forbrugerombudsmanden har udstedt et bødeforelæg på 50.000 kr. til et eventbureau for overtrædelse af markedsføringslovens § 11, stk. 2. Virksomheden havde fem Instagram-opslag med billeder og omtale af alkohol, mens profilen samtidig henvendte sig til unge ”16+”. Dermed var markedsføringen rettet mod personer under 18 år.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger