Eventbureau får bøde for ulovlige alkoholreklamer rettet mod unge

Eventbureau får bøde for ulovlige alkoholreklamer rettet mod unge

Et eventbureau accepterer en bøde på 50.000 kr. for fem Instagram-opslag med alkohol rettet mod unge ”16+”. Forbrugerombudsmanden finder, at indholdet var målrettet personer under 18 år i strid med markedsføringslovens § 11, stk. 2. Sagen skærper kravene til SoMe-compliance.

Ulovlige alkoholreklamer på sociale medier

Forbrugerombudsmanden har udstedt et bødeforelæg på 50.000 kr. til et eventbureau for overtrædelse af markedsføringslovens § 11, stk. 2. Virksomheden havde fem Instagram-opslag med billeder og omtale af alkohol, mens profilen samtidig henvendte sig til unge ”16+”. Dermed var markedsføringen rettet mod personer under 18 år.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.

Relaterede artikler

Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.