EU skærper krav til politiske reklamer: tydelig mærkning, gennemsigtighed og stram regulering af målretning. Radio- og tv-nævnet fører tilsyn på tværs af medier, mens sponsorer, bureauer og platforme rammes af kædeansvar og bøder op til 6 % fra 10. oktober 2025.
EU skærper rammerne for politiske reklamer med en ny forordning om gennemsigtighed og målretning. I Danmark suppleres reglerne af ændringer i radio- og tv-loven og mediestøtteloven. Målet er at styrke identifikation af politiske reklamer, synliggøre sponsorer og begrænse mis- og desinformation samt udenlandsk indblanding.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere
Relaterede jobs