EUIPO’s Board of Appeal ændrer ophævelsen af BIG MAC-varemærket og anerkender reel brug for udvalgte varer og ydelser. Afgørelsen præciserer beviskrav, accepterer supplerende materiale på anke og fremhæver, at også indirekte kilder kan have vægt, når de støttes af objektiv dokumentation.
EUIPO’s Board of Appeal har ændret en opsigtsvækkende førstinstansafgørelse om ophævelse for manglende brug af EU-varemærket BIG MAC. BoA fandt, at McDonald’s havde løftet bevisbyrden for reel brug for nogle af de registrerede varer og ydelser, bl.a. fødevarer fremstillet af kød og fjerkræ, sandwiches samt visse restaurantrelaterede ydelser. Dermed blev varemærket delvist opretholdt.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger