Datatilsynet underkender Berlingskes cookie wall for indlejret indhold: Samtykke til statistik- og marketingcookies var ikke frivilligt og derfor ugyldigt efter GDPR. Mediet får påbud om at bringe praksis i orden. Afgørelsen præciserer grænsen for pay-or-okay og adgangsbetinget samtykke.
                                                    
                                            Datatilsynet har fastslået, at Berlingskes praksis med at betinge adgang til indlejret delindhold af samtykke til statistiske og markedsføringsmæssige cookies ikke lever op til GDPR’s krav til et gyldigt samtykke. Når adgang til indhold kun kan ske ved at acceptere behandling til ikke-nødvendige formål, er samtykket ikke frivilligt. Berlingske har derfor modtaget et påbud om at sikre, at indhentede samtykker fremover opfylder forordningens krav. Sagen er behandlet i Datarådet.
        
            Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
    - Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
        Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
    
    
Ledige stillinger