EU’s Single Market Strategy er et godt skridt mod et reelt indre marked, men det vigtige bliver at få alle medlemslande med
EU’s nye Single Market Strategy lover færre barrierer, enklere regler og digital håndhævelse med digitalt produktpas og Single Digital Gateway. En ny kategori små mid caps kan lette rapportering. Men uden ens håndhævelse i medlemslandene og regler for platforme som TEMU risikerer effekten at udeblive.

Det afgørende er ikke strategien, men om medlemslandene leverer: EU-Kommissionens Single Market Strategy kan først mærkes, når nationale barrierer fjernes i praksis. Planen udpeger de såkaldte Terrible Ten og varsler enklere produkt-, forbruger- og finansregler samt mindre fragmenteret GDPR og udvidet producentansvar.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Relaterede artikler
Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.