Retten i Roskilde idømte ejeren af et eventbureau 40.000 kr. i bøde for Facebook-markedsføring med alkohol rettet mod elever på efterskoler og gymnasier. Dommen præciserer, at markedsføringslovens § 11, stk. 2 også omfatter imagemarkedsføring. Politianmeldt af Forbrugerombudsmanden.
Bøde for alkohol i markedsføring rettet mod unge
Retten i Roskilde har idømt ejeren af et eventbureau en bøde på 40.000 kr. for overtrædelse af markedsføringsloven. Bureauet, der som enkeltmandsvirksomhed arrangerer fester for efterskoler og gymnasier, publicerede opslag og en begivenhed på Facebook med billeder og video, hvor alkohol fremgik. Indholdet var rettet mod elever, herunder mindreårige. Forbrugerombudsmanden indgav politianmeldelse efter en klage, og retten lagde vægt på, at opslagene udgjorde promovering af virksomhedens ydelser og derfor var markedsføring.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger