Forbrugerombudsmanden indskærper, at markedsføring rettet mod mindreårige ikke må indeholde henvisninger til alkohol. Køge Handels Facebook-opslag om en børneparade ved Rosé-festival med logo fra et vinglas udløste påtale. Sagen kom efter klage fra Alkoholreklamenævnet.
Forbrugerombudsmanden har indskærpet forbuddet mod alkoholhenvisninger i markedsføring rettet mod mindreårige over for handelsforeningen Køge Handel. På Facebook rekrutterede foreningen børn i alderen 6–13 år til en parade under Rosé Rosé Festival og anvendte festivalens logo med et vinglas. Myndigheden anser foreningen for erhvervsdrivende, fordi den samler lokale virksomheder og har til formål at fremme handel, og dermed omfattet af markedsføringsloven.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger