Har du styr på reglerne for prismarkedsføring i forbindelse med Black Friday, Cyber Monday eller juletilbud?

Har du styr på reglerne for prismarkedsføring i forbindelse med Black Friday, Cyber Monday eller juletilbud?

Virksomheder, der kører Black Friday- og juletilbud, skal oplyse normalpris efter 30-dages-reglen og overholde stramme tidsrammer for tilbud. Manglende efterlevelse kan udgøre vildledende markedsføring med risiko for bøder eller fængsel.

Normalpris og 30-dages-reglen

Virksomheder, der markedsfører prisnedsættelser over for forbrugere, skal angive varens normalpris, når prisbudskabet – direkte eller indirekte – signalerer besparelse, eksempelvis ved brug af Black Friday, Cyber Monday, kampagnepriser eller juletilbud. Udelades normalprisen, risikerer virksomheden, at markedsføringen anses som vildledende med bøde eller i grove tilfælde fængsel til følge efter markedsføringsloven.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.

Relaterede artikler

Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.