Højesteret idømmer et forsikringsselskab 16,9 mio. kr. i bøde for vildledende markedsføring, hvor reklamen om prisneutral skade stred mod vilkårene. Dommen fastslår, at aftalevilkår er afgørende ved vurdering af forsikringsreklamer og kan få betydning for andre løbende kontrakter.
Højesteret har idømt et forsikringsselskab en bøde på 16,9 mio. kr. for vildledende markedsføring af bilforsikring. Reklamen gav indtryk af, at en skadeanmeldelse ikke ville påvirke prisen, selv om vilkårene gav mulighed for præmieforhøjelse, udskydelse af årlig præmiereduktion og forhøjelse af selvrisiko.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger