Forbrugerombudsmanden politianmelder Rekom Group og Nightpay for 13 femstjernede brugeranmeldelser skrevet af ansatte, der fremstod som uvildige. Myndigheden henviser til markedsføringslovens §§ 5, 6, 8 og 9, som kan føre til bøder for vildledende markedsføring.
Politianmeldelse for vildledende anmeldelser
Forbrugerombudsmanden har indgivet politianmeldelse mod Rekom Group A/S og Nightpay ApS for vildledende markedsføring af loyalitets- og betalingsappen Nightpay. I perioden 10.–16. marts 2020 blev der offentliggjort 13 femstjernede brugeranmeldelser på en anmeldelsesplatform, skrevet af ansatte i Rekom-koncernen. De få øvrige anmeldelser gjorde, at topkarakterer kom til at dominere og kunne påvirke den samlede rating.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger