Forbrugerombudsmanden politianmelder selskaber for vildledende brugeranmeldelser

Forbrugerombudsmanden politianmelder selskaber for vildledende brugeranmeldelser

Forbrugerombudsmanden politianmelder Rekom Group og Nightpay for 13 femstjernede brugeranmeldelser skrevet af ansatte, der fremstod som uvildige. Myndigheden henviser til markedsføringslovens §§ 5, 6, 8 og 9, som kan føre til bøder for vildledende markedsføring.

Politianmeldelse for vildledende anmeldelser

Forbrugerombudsmanden har indgivet politianmeldelse mod Rekom Group A/S og Nightpay ApS for vildledende markedsføring af loyalitets- og betalingsappen Nightpay. I perioden 10.–16. marts 2020 blev der offentliggjort 13 femstjernede brugeranmeldelser på en anmeldelsesplatform, skrevet af ansatte i Rekom-koncernen. De få øvrige anmeldelser gjorde, at topkarakterer kom til at dominere og kunne påvirke den samlede rating.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.

Relaterede artikler

Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.