Østre Landsret fastholder dom for skjult reklame og nedsætter bøden til 30.000 kr. Influenter anses som erhvervsdrivende, og tagging i opslag er ikke tilstrækkeligt. Afgørelsen understreger kravet om tydelig kommerciel hensigt – også ved markedsføring mod forbrugere i andre EU-lande.
Østre Landsret skærper praksis for reklamemarkering på sociale medier
Østre Landsret har stadfæstet skyldspørgsmålet i en sag om skjult reklame og reduceret bøden til 30.000 kr. En influent blev anset som erhvervsdrivende efter markedsføringsloven, fordi vedkommende promoverede tøj mod vederlag i form af produkter og samarbejdsaftaler. Tagging af virksomheder i tekst eller hashtags blev ikke anset som tilstrækkelig og klar reklamemarkering, heller ikke når opslagene nåede forbrugere i andre EU-lande.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere
Relaterede jobs