Norlys betaler bøde for vildledende markedsføring

Norlys betaler bøde for vildledende markedsføring

Norlys betaler 3 mio. kr. i bøde for vildledende oplysninger om forsikringsrabatter. Forbrugerombudsmanden fandt, at rabatbudskabet overdrev merfordelen ved at være elkunde hos Norlys. Bøden er udmålt efter den skærpede, omsætningsbaserede bødemodel i markedsføringsloven.

Norlys har accepteret en bøde på 3 mio. kr. for vildledende markedsføring af forsikringsrabatter på sin hjemmeside. Ifølge Forbrugerombudsmanden gav budskabet indtryk af, at elkunder hos Norlys kunne opnå markant højere rabatter ved at samle forsikringer hos en samarbejdspartner, selv om tilsvarende rabatter var tilgængelige for alle kunder uafhængigt af kundeforholdet. Oplysningerne blev derfor vurderet som egnet til at påvirke forbrugernes økonomiske beslutninger.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.

Relaterede artikler

Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.