Direkte markedsføring - ny vejledning fra Datatilsynet

Direkte markedsføring - ny vejledning fra Datatilsynet

Datatilsynet udvider forståelsen af direkte markedsføring og skærper kravene til samtykke, profilering og dokumentation. Virksomheder skal specificere formål, granulere samtykker og vurdere behandlingsgrundlag, herunder når opt-in eller opt-out anvendes efter markedsføringsloven.

Datatilsynet har udgivet en vejledning, der udvider forståelsen af direkte markedsføring til også at omfatte forberedende databehandling som indsamling, profilering, lead-udvælgelse og deling med tredjeparter. Vejledningen skærper kravene til formålsbeskrivelser, samtykke og dokumentation. Den officielle vejledning kan læses hos Datatilsynet på datatilsynet.dk.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.