Forbrugerombudsmanden sætter fokus på børn, unge og sociale medier

Forbrugerombudsmanden sætter fokus på børn, unge og sociale medier

Forbrugerombudsmanden skærper vejledningen om markedsføring til børn og unge. Kravene til tydelig reklamemarkering præciseres, brug af vold, alkohol og uegnede produkter begrænses, og influenter mindes om, at tagging ikke er nok til at undgå skjult reklame.

Skærpede krav ved markedsføring til børn og unge

Forbrugerombudsmanden har opdateret sin vejledning om markedsføring målrettet personer under 18 år og om skjult reklame på sociale medier. Opdateringen samler praksis fra danske domme, lovbemærkninger og EU-Kommissionens vejledning til direktivet om urimelig handelspraksis.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.

Relaterede artikler

Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.