Ikrafttrædelsen af Hong Kong‑konventionen sætter et globalt minimum for sikker og miljømæssigt forsvarlig skibsophugning. EU‑flagede skibe har i forvejen stramme krav, men overlap med Basel‑reglerne og begrænset værftskapacitet skærper behovet for klar juridisk styring.
Hong Kong-konventionen for sikker og miljømæssigt forsvarlig skibsrecycling er trådt i kraft og fastsætter et globalt minimumsniveau for arbejdsmiljø, affaldshåndtering og dokumentation om bord. For EU-flagede skibe er forpligtelserne i vidt omfang kendte fra EU’s skibsophugningsforordning, men ikrafttrædelsen rejser nye spørgsmål om kapacitet og retligt samspil.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere
Relaterede jobs