Royal Unibrew betaler 4 mio. kr. for at have kaldt Egekilde CO2-neutral uden samtidig at oplyse på emballagen, at neutraliteten beror på klimakompensation. Forbrugerombudsmanden lægger vægt på klare, samtidige oplysninger; bøden bygger på § 5, § 6, § 13, § 8 og § 37.
Fire millioner kroner. Så dyrt blev det for Royal Unibrew at kalde Egekilde-produkter CO2-neutrale uden samtidig at oplyse på selve emballagen, at neutraliteten beror helt eller delvist på klimakompensation. Forbrugerombudsmanden anser sådanne udsagn for vildledende allerede af den grund.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere
Relaterede jobs