Radio- og tv-nævnet har givet TV 2 en påtale for at have bragt en Arla-reklame med vildledende miljøudsagn. Afgørelsen tydeliggør tv-stationers eget ansvar for, at reklamer overholder markedsføringsloven, og falder sammen med EU-inspirerede skærpelser mod greenwashing.
Påtale og retligt grundlag
Radio- og tv-nævnet har givet TV 2 en påtale for at have bragt en reklamefilm med miljøudsagn, som ikke opfyldte markedsføringslovens krav. Efter reklamebekendtgørelsen skal tv-reklamer være i overensstemmelse med markedsføringsloven, herunder krav om sømmelighed, sandfærdighed og social ansvarsfølelse.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere
Relaterede jobs