Forbrugerombudsmanden politianmelder Vest Energi for ulovlige opkald og vildledende salgsudsagn. Sagen skærper fokus på forbrugeraftaleloven § 4 og markedsføringsloven §§ 5-6. Hvad betyder det for ugyldige aftaler, bøderisiko og håndtering af uretmæssige leverandørskift?
Politianmeldelsen af Vest Energi ApS ændrer spillet for telefonsalg i energisektoren: Forbrugerombudsmanden mener, at virksomheden både ringede uden samtykke og brugte vildledende udsagn. Sælgere lovede store besparelser, udgav sig i flere tilfælde for kundens nuværende leverandør og hævdede at være 'Danmarks billigste', selv om elpris.dk viser, at produkterne ligger blandt de dyreste.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere
Relaterede jobs