Det er ikke risikofrit at bruge udsagn om bæredygtighed i markedsføringen

Det er ikke risikofrit at bruge udsagn om bæredygtighed i markedsføringen

Forbrugerombudsmanden har politianmeldt BMW Danmark for vildledende bæredygtighedsudsagn. Sagen tydeliggør høje dokumentationskrav til grøn markedsføring: Påstande skal være specifikke, verificerbare og adskille sig målbart fra branchestandarden for at være lovlige.

Forbrugerombudsmanden har politianmeldt BMW Danmark for brug af generelle bæredygtighedsudsagn i bilreklamer. Myndigheden vurderer, at udsagn om at være den mest bæredygtige bilproducent er vildledende efter markedsføringsloven, fordi de ikke var underbygget af dokumentation, der klart adskilte virksomheden fra branchen. Sagen understreger, at brede miljø- og bæredygtighedspåstande kræver solid, verificerbar og relevant evidens.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.

Relaterede artikler

Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.