Folketinget har vedtaget ændring af markedsføringsloven
Strammere krav til grønne udsagn i markedsføring: Virksomheder skal kunne dokumentere påstande som miljøvenlig og CO2 neutral med klare, forståelige data. Ændringen gennemfører et EU direktiv, harmonerer med Forbrugerombudsmandens praksis og gælder fra september 2026. Jurister bør kortlægge claims, kilder og governance nu.

Dokumentationskravene for grønne udsagn strammes markant: Virksomheder skal fremover kunne bevise påstande som miljøvenlig og CO2 neutral med konkrete, forståelige data – ellers risikerer de vildledende markedsføring.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Relaterede artikler
Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.