Forbrugerombudsmanden indskærper markedsføringsregler i sag om Peugeot-biler
Forbrugerombudsmanden indskærper reglerne over for Wismo Automotive for vildledende markedsføring af Peugeot E-3008 og E-5008 med en 8 års serviceaktiveret garanti, som ikke fandtes i Danmark. Myndigheden vurderer, at garantioplysningen var væsentlig og kunne påvirke købsbeslutningen. Sagen afsluttedes med indskærpelse efter hurtig afhjælpning.

Forbrugerombudsmanden har indskærpet reglerne over for Wismo Automotive A/S for at have markedsført Peugeot E-3008 og E-5008 med en 8 års serviceaktiveret garanti (Allure Care), som ikke var tilgængelig i Danmark. Oplysningerne blev formidlet via pressemeddelelser, kampagnesider og nyhedsbreve og blev vurderet at kunne påvirke forbrugernes valg. Myndigheden kvalificerede dermed materialet som vildledende markedsføring.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Relaterede artikler
Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.