Forbrugerombudsmanden indskærper reglerne over for Wismo Automotive for vildledende markedsføring af Peugeot E-3008 og E-5008 med en 8 års serviceaktiveret garanti, som ikke fandtes i Danmark. Myndigheden vurderer, at garantioplysningen var væsentlig og kunne påvirke købsbeslutningen. Sagen afsluttedes med indskærpelse efter hurtig afhjælpning.
Forbrugerombudsmanden har indskærpet reglerne over for Wismo Automotive A/S for at have markedsført Peugeot E-3008 og E-5008 med en 8 års serviceaktiveret garanti (Allure Care), som ikke var tilgængelig i Danmark. Oplysningerne blev formidlet via pressemeddelelser, kampagnesider og nyhedsbreve og blev vurderet at kunne påvirke forbrugernes valg. Myndigheden kvalificerede dermed materialet som vildledende markedsføring.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger