Mercedes-Benz Danmark betaler 1 mio. kr. i bøde for vildledende grøn markedsføring. Forbrugerombudsmanden fandt, at udsagn om certificering og CO2-neutral produktion manglede tilstrækkelig dokumentation. Sagen markerer skærpede bøder og skærpede krav til bevis for miljøpåstande.
Mercedes-Benz Danmark har accepteret en bøde på 1 mio. kr. for vildledende grøn markedsføring. Myndigheden vurderede, at udsagn som “certificeret miljøvenlig”, “den grønne revolution” og “begynder CO2-neutral produktion” gav et uberettiget indtryk af dokumenteret miljøeffekt og kunne påvirke forbrugernes beslutninger. Selskabet har oplyst, at brugen af “certificeret” beror på en oversættelsesfejl og rettede materialet, men det fritager ikke for dokumentationskravet.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger