Sø- og Handelsretten hjemviser sagen om registrering af HARIBOs “Guldbamsen” til Ankenævnet, fordi en ny forbrugerundersøgelse kan belyse indarbejdelsessærpræg. Dommen skærper fokus på bevisstrategi, metodekrav til surveys og timingen af dokumentation i varemærkesager.
Sagens kerne og resultat
Sø- og Handelsretten har taget stilling til, om figurmærket “Guldbamsen” kan registreres som varemærke for konfekture i Danmark. Retten fandt, at Ankenævnet for Patenter og Varemærker havde anvendt korrekte retlige kriterier, da det stadfæstede Patent- og Varemærkestyrelsens afslag på registrering på grund af manglende særpræg. Samtidig vurderede retten, at en efterfølgende fremlagt forbrugerundersøgelse udgjorde væsentlige nye oplysninger. Sagen blev derfor hjemvist til Ankenævnet med henblik på fornyet vurdering, hvor undersøgelsen skal indgå som bevis.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere
Relaterede jobs