Sponsorreklamer på fodboldtrøjer kan kollidere med beskyttelsen af velkendte varemærker. Et forlig om brugen af “Super Dry” på træningstøj fremhæver grænsen mellem lovlig reklame og utilbørlig udnyttelse samt behovet for klar risikofordeling i sponsoraftaler.
Forlig og konsekvenser
En varemærketvist mellem en modevirksomhed og en fodboldklub om brugen af betegnelsen “Super Dry” på træningstøj er afsluttet ved forlig. Trøjerne bar reklame for en alkoholfri øl, hvilket udløste indsigelser med henvisning til rettighederne til et velkendt varemærke inden for beklædning. Som led i løsningen er teksten “Super Dry” fjernet fra tøjet, mens en neutral produktbetegnelse er bevaret.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere
Relaterede jobs