Fordelingen af ansvar i IT-projekter
En britisk dom om et forsinket IT-integrationsprojekt placerer det overordnede leveranceansvar hos hovedleverandøren, selv ved tredjepartsfejl. Begge parter mistede krav pga. manglende varsel, reklamation og dokumentation. Klare klausuler og løbende bevisføring er afgørende.

En dom fra britisk High Court om et digitalt register- og baggrundstjeksystem præciserer, hvordan ansvar fordeles i komplekse IT-projekter med tredjepartsafhængigheder. Leverandøren blev anset for overordnet ansvarlig for levering og funktion, selv om kundens separate infrastrukturleverandør bidrog til forsinkelser. Ingen af parterne fik fuldt medhold, fordi kontraktlige varslings- og reklamationskrav ikke var fulgt, og fordi dokumentation for årsagssammenhæng og tab var utilstrækkelig.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Relaterede artikler
Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.