Flere sager om vildledende miljøpåstande rammer nu life science, hvor reklame for lægemidler allerede er stramt reguleret. LIF udgiver vejledning om grøn kommunikation, og et EU-direktiv om miljøpåstande er på vej med standardiserede beviskrav og skærpet gennemsigtighed.
Balancen mellem grønne påstande og lægemiddelreklame
Forbrugerombudsmanden registrerer flere sager om vildledende miljøpåstande. I life science skærpes kravene af reglerne om reklame for lægemidler. LIF har derfor udsendt en vejledning om, hvordan grønne initiativer kan kommunikeres i markedsføring af medicin.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere
Relaterede jobs