Indskærpelse til Neste for markedsføring af brændstof med vildledende udsagn om bæredygtighed

Indskærpelse til Neste for markedsføring af brændstof med vildledende udsagn om bæredygtighed

Forbrugerombudsmanden indskærper reglerne over for Neste for en annonce med uklare og overdrevne grønne påstande. Udsagnet om 90 procent mere bæredygtighed manglede reference, og betegnelsen bæredygtigt brændstof gik for vidt. VE-direktiv-compliance er ikke tilstrækkelig dokumentation.

Vildledende grønne udsagn

Forbrugerombudsmanden har indskærpet markedsføringsreglerne over for brændstofproducenten Neste efter en avisannonce for HVO100. Udsagnet “90 % mere bæredygtig på 5 minutter” blev vurderet uklart, fordi sammenligningsgrundlaget ikke fremgik, og budskabet derfor kunne vildlede forbrugerne.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.