Forbrugerombudsmanden indskærper reglerne over for Neste for en annonce med uklare og overdrevne grønne påstande. Udsagnet om 90 procent mere bæredygtighed manglede reference, og betegnelsen bæredygtigt brændstof gik for vidt. VE-direktiv-compliance er ikke tilstrækkelig dokumentation.
Vildledende grønne udsagn
Forbrugerombudsmanden har indskærpet markedsføringsreglerne over for brændstofproducenten Neste efter en avisannonce for HVO100. Udsagnet “90 % mere bæredygtig på 5 minutter” blev vurderet uklart, fordi sammenligningsgrundlaget ikke fremgik, og budskabet derfor kunne vildlede forbrugerne.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger