EU-Domstolen slår fast, at kompensation ved flyforsinkelse forudsætter fremmøde ved indtjekning – også når der på forhånd er varslet lang forsinkelse. Online check-in er ikke nok; passageren skal møde rettidigt hos selskabets repræsentant. Flyselskaber bør dokumentere fremmøde før udbetaling.
Kompensation kræver fremmøde ved indtjekning
EU-Domstolen fastslår, at en flypassager kun kan kræve kompensation for forsinkelse, hvis vedkommende møder op til indtjekning. Kravet gælder også, når flyselskabet på forhånd har meddelt en lang forsinkelse. Er flyet derimod aflyst, kan kompensation kræves uden fremmøde. Har passageren tjekket ind online, skal han eller hun stadig være rettidigt til stede i lufthavnen hos en repræsentant for flyselskabet.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger