Nye EU-regler skærper kravene til grøn markedsføring: generiske miljøudsagn, brede klimaneutralitetspåstande baseret på kompensation og uklare sammenligninger bliver ulovlige. Virksomheder skal kunne dokumentere fremtidige mål og sikre gennemsigtighed i metoder og certificeringer.
Virksomheder, der anvender grønne budskaber i markedsføring, står over for skærpede krav, når ECGT-direktivet (EU) 2024/825 implementeres i dansk ret. Et fremsat lovforslag forventes at træde i kraft 27. september 2026 og ændrer bl.a. markedsføringsloven, forbrugeraftaleloven og forbrugerklageloven. Direktivet ændrer UCPD og har til formål at styrke forbrugernes stilling ved at målrette reglerne mod vildledende miljøpåstande.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere
Relaterede jobs