Skærpede regler for miljøudsagn er på vej: nye definitioner i markedsføringsloven, udvidet sortliste og højere krav til objektiv dokumentation. Virksomheder må ikke bruge generiske eller irrelevante grønne budskaber og skal kunne bevise fremtidige mål med realistiske planer.
Nye krav til miljømarkedsføring
Lovændringer på vej skærper rammerne for miljøudsagn i kommerciel kommunikation. Ifølge forslaget træder ændringerne til forbrugerklageloven i kraft 1. juli 2025, mens justeringer af forbrugeraftaleloven og markedsføringsloven forventes at gælde fra 27. september 2026. Forbrugerombudsmanden har samtidig intensiveret tilsynet og udgivet vejledende anbefalinger om brugen af klima- og miljøudsagn.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger