Salling Group politianmeldt for vildledende bæredygtighedsmærke

Salling Group politianmeldt for vildledende bæredygtighedsmærke

Forbrugerombudsmanden har politianmeldt Salling Group for et bæredygtighedsudsagn baseret på forbrugeropfattelser. Sagen skærper fokus på markedsføringsloven § 13: Grønne påstande skal hvile på objektiv dokumentation, ofte i form af livscyklusvurdering, ikke blot private rangeringer.

Forbrugerombudsmanden har politianmeldt Salling Group for mulig vildledning, efter at Netto markedsførte ØGO som højt placeret i en bæredygtighedsrangering baseret på forbrugernes opfattelser. Myndigheden vurderer, at markedsføringen kunne give indtryk af dokumenteret lav miljøpåvirkning, selv om grundlaget ikke omfattede faktiske egenskaber ved produkterne.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.

Relaterede artikler

Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.