EU-Domstolen præciserer, at lægemiddelreklame skal forstås bredt: Kupon- og rabatkampagner, der tilskynder til køb af ikke-receptpligtige lægemidler, er reklame, mens tiltag, der alene styrer valget af apotek, ikke er det. Nationale forbud mod gaver og kuponer kan opretholdes.
EU-Domstolen præciserer rækkevidden af begrebet reklame for lægemidler efter Direktiv 2001/83/EF. Domstolen fastslår, at reklame skal forstås bredt, men at kampagner, der kun påvirker valget af apotek, falder uden for reklamebegrebet. Til gengæld er kampagner, som via økonomiske incitamenter fremmer køb af ikke-receptpligtige lægemidler, omfattet af reglerne, fordi de kan påvirke forbruget.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere
Relaterede jobs