Virksomheder må ikke fremhæve “PFOA-fri” eller “PFOS-fri” stegepander som en særlig fordel, når stofferne allerede er forbudt i forbrugerprodukter efter POP-forordningen. Forbrugerombudsmanden indskærper vildledningsforbuddet og understreger, at lovkrav ikke kan bruges som salgsargument.
Forbrugerombudsmanden har indskærpet reglerne om vildledning over for to virksomheder, der fremhævede deres stegepander som PFOA- eller PFOS-fri. Da disse fluorstoffer i forbrugerprodukter allerede er forbudt efter POP-forordningen, kan fraværet ikke markedsføres som en særlig fordel. Syv af otte berørte virksomheder har fjernet udsagnene.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger