Vildledende markedsføring af stegepander
Virksomheder må ikke fremhæve “PFOA-fri” eller “PFOS-fri” stegepander som en særlig fordel, når stofferne allerede er forbudt i forbrugerprodukter efter POP-forordningen. Forbrugerombudsmanden indskærper vildledningsforbuddet og understreger, at lovkrav ikke kan bruges som salgsargument.

Forbrugerombudsmanden har indskærpet reglerne om vildledning over for to virksomheder, der fremhævede deres stegepander som PFOA- eller PFOS-fri. Da disse fluorstoffer i forbrugerprodukter allerede er forbudt efter POP-forordningen, kan fraværet ikke markedsføres som en særlig fordel. Syv af otte berørte virksomheder har fjernet udsagnene.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Relaterede artikler
Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.