Sø- og Handelsretten fastslår, at annoncører ikke har en generel pligt til at anvende negative søgeord for at udelukke konkurrenters varemærker i Google Ads. Nord‑Smil blev fundet krænkende ved målretning mod Godt Smil, men påbud om negativ afgrænsning blev afvist.
Rettens resultat og betydning
Sø- og Handelsretten fandt, at Nord‑Smil gennem målretning af søgeord mod konkurrenten Godt Smil havde krænket varemærket og handlet i strid med markedsføringslovens § 3, stk. 1. Krænkelsen blev begrundet i udnyttelse af varemærkets særpræg og illoyal adfærd, jf. varemærkelovens § 4, jf. § 3.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger