Sø- og Handelsretten fastslår, at en designer må henvise til tidligere værker skabt under ansættelse, hvis markedsføringen er loyal og ikke vildleder. Dommen afklarer god markedsføringsskik, tillader brug af priser og videoer samt eget navn som Google Ads-søgeord og knytter an til designforordningens art. 20, stk. 1, litra c.
                                                    
                                                    
                                            Sø- og Handelsretten har præciseret grænsen for loyale referencer i markedsføring af design. I en sag mellem Jacob Jensen Design A/S og Timothy Jacob Jensen Studios A/S anerkendte retten, at en ny virksomhed må referere til og afbilde tidligere designs, som designeren medvirkede til under ansættelse hos den tidligere arbejdsgiver, selv om rettighederne var overdraget. Det forudsætter, at gengivelsen sker i overensstemmelse med god markedsføringsskik og ikke skaber forveksling.
        
            Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
    - Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
        Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
    
    
Ledige stillinger