Interflora betaler bøde på 20.000 kroner for spam

Interflora betaler bøde på 20.000 kroner for spam

Interflora får en bøde på 20.000 kr. for uanmodet markedsføring efter automatisk tilmelding til nyhedsbrev. Forbrugerombudsmanden anvendte den skærpede bødemodel. Sagen tydeliggør kravene i markedsføringsloven § 10 om aktivt, utvetydigt samtykke og den snævre undtagelse for tidligere kunder.

Bøde for uanmodet markedsføring

Interflora Danmark A/S har accepteret en administrativ bøde på 20.000 kr. for at have tilmeldt en kunde et nyhedsbrev uden gyldigt samtykke og efterfølgende udsendt markedsføring. Sagen blev rejst af Forbrugerombudsmanden efter en klage og er afgjort uden retssag som bødeforelæg.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.

Relaterede artikler

Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.