Nye ændringer af markedsføringsloven skærper kravene til miljøpåstande, udvider sortlisten og begrænser brugen af sustainability labels uden uafhængig certificering. Virksomheder skal kunne dokumentere fremtidige miljøløfter og undgå klimaneutralitet baseret på kompensation.
Folketinget forbereder målrettede ændringer af markedsføringsloven for at dæmme op for greenwashing. Lovforslaget indfører nye definitioner af miljøpåstande og generiske miljøpåstande, udvider sortlisten i bilag 1 og skærper dokumentationskravene, herunder ved udsagn om fremtidig miljøpræstation. Reglerne supplerer den generelle forbudslinje mod vildledning og vil knytte an til kommende EU-krav om grønne påstande.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere