Det skal I vide om konkurrencer på SoMe
Krav om tagging eller deling i SoMe-konkurrencer kan udgøre spam i strid med markedsføringsloven. Virksomheder må kun sende markedsføring med forudgående, informeret og aktivt samtykke. Sørg for tydelige konkurrencevilkår og undgå at gøre deltagelse afhængig af markedsføringssamtykke.

Forbrugerombudsmanden vurderer, at konkurrencer på sociale medier kan overtræde spamforbuddet, hvis deltagelse betinges af, at brugere tagger venner eller deler opslag. Notifikationer udløst af sådanne krav kan anses som uanmodet markedsføring efter markedsføringsloven, der kræver forudgående samtykke.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Relaterede artikler
Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.