Krav om tagging eller deling i SoMe-konkurrencer kan udgøre spam i strid med markedsføringsloven. Virksomheder må kun sende markedsføring med forudgående, informeret og aktivt samtykke. Sørg for tydelige konkurrencevilkår og undgå at gøre deltagelse afhængig af markedsføringssamtykke.
Forbrugerombudsmanden vurderer, at konkurrencer på sociale medier kan overtræde spamforbuddet, hvis deltagelse betinges af, at brugere tagger venner eller deler opslag. Notifikationer udløst af sådanne krav kan anses som uanmodet markedsføring efter markedsføringsloven, der kræver forudgående samtykke.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere