Miljøpåstande under lup: De nyeste anbefalinger

Miljøpåstande under lup: De nyeste anbefalinger

Forbrugerombudsmandens nye anbefalinger skærper kravene til miljøpåstande i markedsføring. Vage udsagn kræver robust dokumentation, og officielle miljømærker kan være afgørende for lovligheden. Anbefalingerne er vejledende; domstolene foretager den endelige vurdering.

Vildledningsforbud og dokumentation

Forbrugerombudsmanden har udsendt anbefalinger om brug af miljøpåstande i markedsføring. Udgangspunktet er vildledningsforbuddet i markedsføringsloven, som forbyder urigtige, ufuldstændige eller misvisende udsagn. Kommunikation skal være præcis, korrekt og relevant; for grønne udsagn også afbalanceret og så klar, at helhedsindtrykket ikke vildleder.

Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.

Relaterede artikler

Gratis adgang til alle juridiske nyheder, artikler og opdateringer.
Opret dig gratis i dag, vælg dine fagområder, og få adgang til et skræddersyet nyhedsoverblik, der gør dig klogere – og holder dig foran.