Forbrugerombudsmandens nye anbefalinger skærper kravene til miljøpåstande i markedsføring. Vage udsagn kræver robust dokumentation, og officielle miljømærker kan være afgørende for lovligheden. Anbefalingerne er vejledende; domstolene foretager den endelige vurdering.
Vildledningsforbud og dokumentation
Forbrugerombudsmanden har udsendt anbefalinger om brug af miljøpåstande i markedsføring. Udgangspunktet er vildledningsforbuddet i markedsføringsloven, som forbyder urigtige, ufuldstændige eller misvisende udsagn. Kommunikation skal være præcis, korrekt og relevant; for grønne udsagn også afbalanceret og så klar, at helhedsindtrykket ikke vildleder.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger