Virksomheder med online salg skal oplyse klart om pris, levering, betaling, klagepolitik og fortrydelsesret. Aftalen skal bekræftes på et varigt medium, og en standardfortrydelsesformular skal tilbydes. Mangler udskyder fristen og kan udløse bøder. Forbrugere kan returnere afprøvede varer.
Centrale krav ved fjernsalg
Virksomheder, der sælger online, skal give forbrugeren tydelige oplysninger om varens eller ydelsens væsentlige egenskaber, samlet pris, betaling, levering og opfyldelse samt virksomhedens klagepolitik. Når aftalen er indgået, skal den bekræftes på et varigt medium, fx e‑mail, og ved tjenesteydelser før arbejdet påbegyndes.
Få adgang til hele artiklen.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
- Helt gratis. Få adgang til hele artiklen. Helt gratis.
Med en gratis bruger kan du læse alle artikler, gemme dine favoritter og meget mere.
Ledige stillinger
Relaterede artikler
Vis flere
Relaterede kurser
Vis flere
Relaterede jobs